
Zacznijmy od najważniejszych cech samej gry:
- Od teraz nie musimy już samotnie przechodzić kampanii. Mamy możliwość grania w trybie co-op z naszym znajomym. Jet to o tyle fajnie zrobione, że aby nasz kumpel mógł dołączyć do rozgrywki, nie trzeba ani restartować gry, ani zaczynać całej kampanii od zera, tylko po prostu łączy się z nami i od razu rozpoczyna rozgrywkę . Moim zdaniem, rewelacja.
- Bardzo rozbudowany system misji. Z oficjalnych stron DS dowiedziałem się, że będą również dostępne misje poboczne, które nieco urozmaicą nam rozgrywkę.
- Zdecydowanie obszerniejszy świat gry, jednak nie ma tu mowy o nieograniczonej arenie działań, mamy możliwość swobodnego poruszania się po nim, co daje spore możliwości co do jego taktycznego wykorzystania.
- W trzeciej części pojawiają się nowi przeciwnicy, którzy potrafią posługiwać się bronią. To oznacza, że na porządku dziennym będą walki z żołnierzami. Niestety nie znam szczegółowych informacji na ten temat, więc nie wiadomo jak to będzie wyglądać w praktyce.
- Pojawiła się możliwość robienia uników podczas walki. Jest to o tyle wielkie usprawnienie systemu walki, bo w poprzedniej, drugiej części DS'a bywały sytuacje, gdy nasze życie uratowałoby tylko robienie uników, których jak na złość nie było w grze. Od teraz to się zmieni.
- W grze mamy możliwość craftowania i bardzo wielu opcji modyfikowania swoich narzędzi mordu.
Analizując zmiany, jakie wprowadza najnowsza odsłona gry Dead Space, odnoszę wrażenie, że jej autorzy w jakimś stopniu uczą się na swoich błędach. Wprowadzając do gry robienie uników twórcy ze studia VG pokazali nam, że dostrzegają znaczące problemy, które mogły niektórym w dużym stopniu utrudnić rozgrywkę. Teraz z kolei opiszę bonusy, jakie czekają na szczęśliwych nabywców edycji limitowanych.
Pakiet ,,First Contact":
- Kombinezon ,First Contact": ten wyjątkowy skafander zewnętrzny został stworzony z myślą o spotkaniach z „istotami obcymi”. Jest pokryty warstwą złota, stanowiącą ochronę przed skutkami długotrwałego przebywania w przestrzeni kosmicznej, i wyposażony w solidny pancerz na... bliżej nieokreślone okoliczności. Jego konstruktorzy nadali mu nazwę „kombinezon pierwszego kontaktu.
- Broń „Negotiator”: Negocjator wyposażony jest w elementy o zadziwiająco agresywnym charakterze. Podkręcony miotacz promieni Tesli potrafi jednym strzałem rozerwać organizm wielkości ludzkiego na drobne kawałki, a zamontowany na dole pistolet linowy wygląda jak stworzony do gładkiego przecinania żywej tkanki na odległość.
- Kombinezon „Witness”: te skafandry ochronne były częścią wyposażenia jednostek SCAF oddelegowanych do wyciągnięcia na światło dzienne najgłębszych tajemnic Tau Volantis. Cokolwiek członkowie tych oddziałów znaleźli w lodowej otchłani, zmieniło to ich na zawsze.
- Broń „Evangelizer”: U góry posiada karabin szturmowy AL-2g o zwiększonej sile ognia, a u dołu strzelbę taktyczną Emerson 2100 „Big Boy”.
Przyznam szczerze, że jest to zarazem tylko tyle i aż tyle dla graczy. Dwa dodatkowe skafandry i dwie nowe bronie w znaczący stopniu mogą nam ułatwić życie. Po przetestowaniu ich w boju zamieszczę szczegółowe informacje na ich temat.
Podsumowanie: Wyczekując trzeciej części Dead Space'a miałem mieszane uczucia. Szczerze, poważnie zastanawiałem się nad jego kupnem, ale uznałem, że 'dobra, niech będzie, zobaczymy co to warte'. W Empiku cena przedpremierowej wersji gry na PC wynosi ok. 128 zł. To sporo, ale jeżeli odłożyliśmy trochę grosza i nie boimy się raz na jakiś czas trochę zaszaleć, to myślę, że jednak warto ją kupić. Natomiast jeżeli chodzi o wymagania sprzętowe, to są one bardzo zbliżone do wymagań poprzedniej części. Nawet ja nie narzekałem na płynność rozgrywki, a mój procesor i pamięć RAM mają już 5 lat. Tak jak wspominałem, jak tylko dostanę grę w swoje łapy, to przetestuję ją i dam Wam znać, czy warto. Miejmy nadzieję, że będzie jeszcze lepsza od swojej poprzedniczki. Za jakiś czas być może wrzucę trochę materiałów także z drugiej części Dead Space'a. Kto wie? Trzymajcie się.
Minimalne wymagania sprzętowe:
- System operacyjny: Windows XP (SP3), Vista (SP1), Windows 7.
- Procesor: 2,8 GHz
- Pamięć RAM: 1GB (XP), 2 GB (Vista, 7)
- Karta graficzna: 256 MB, Shader Model 3.0 (NVIDIA GeForce 6800 lub lepsza / ATI X1600 pro lub lepsza)
- co najmniej 10 GB wolnej przestrzeni na dysku +/- 1 GB na pliki wymiany.
- Połączenie z Internetem.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.